Endometriózis a világ körül- Kecskemét

Igen, a cikk címe nem tévedés: Kecskeméten jártunk.

Eddig nyaranta több külföldi város endometriózis diétás lehetőségeit és futásra alkalmas helyeit osztottam meg veletek az endometriózis a világ körül sorozatban, idén azonban a koronavírus miatti megfontolásból nem utaztunk messzire. Volt lehetőségünk azonban három szuper napot eltölteni Kecskeméten, így nyaraljotthon jeligére erről a kedves városról hozok nektek infókat.

Feltérképeztem, hol lehet endometriózis diétának megfelelően enni, hol érdemes sportolni, stb. Kecskeméten.

Az ebben a cikkben közölt  ajánlás vagy tipp  nem fizetett hirdetés, nem próbálok influenszerkedni, mindenhova odamentünk és rendeltünk és fizettünk.

Nem reklámozni szeretnék, hanem baráti tanácsot adni, és kisegíteni, ha éppen téged is erre vezet az utad, hiszen Magyarországon vidéken sokszor még mindig nem könnyű megtalálni a vegán vagy egyéb diétás opciókat.

2 éjszakát Kecskeméten töltöttünk a Four Points hotelben, ahol először megdöbbentek, amikor két táskakutya helyett Csokival és Karmával érkeztünk, de nagyon hamar adaptálódtak a szituációhoz.

A hotelben található egy kis spa részleg és úszómedence, de ez nem mély és elég kicsi, sokan is vannak a nyitvatartási időben, ezért úszásra nem igazán tudtuk használni, viszont a szauna részleg klassz és változatos.

Valamint van egy edzőterem ahol végre gondoltak a baglyokra, mert éjjel is nyitva tart, és ez hatalmas könnyebbséget jelent az én kis bioritmusomnak.

Ezen kívül természetesen ott a kecskeméti fürdő, és egy strand is, ezeket mi ott nem próbáltuk ki. Kecskemét a bringások városa, mindenki nyeregbe pattanva közlekedik, kortól, nemtől függetlenül, igazán inspiráló!

Kecskeméten legtöbb helyen nincs kifejezetten vegán kínálat, de segítőkészséggel, kedvességgel álltak hozzá, így a következő helyeket jó szívvel tudom ajánlani akkor is, ha hagyományos étterembe mennél az útitársad miatt.

Vincent Étterem

Itt van egy finom, édes, sárgabarackos-sárgadinnyés leves előételnek, aztán pedig csinálnak neked amit szeretnél, ezúttal nekem egy finom grillzöldségekkel, zöldségchippsel felturbózott salátát.

Leves-M Levesbár

Itt nem csak leveseket, de szendvicseket, salátákat is fogyaszthatsz, és sok a vegán opció. Mivel volt gazpacho, én elvesztem, kétszer is visszamenetünk és mindkétszer 3 adag elfogyott:-D Falafel, keleties saláták és hangulatos helyen a belvárosban az árkádok alatt egy kiülős kis terasz- igazi feltöltődés!

Bistorant Kecskemét

Édesre vagy fűszeresre vágysz? Levesből találsz növényi alapokon is, amit csak szeretnél, én a kókusztejes ribizli leves mellett tettem le a voksomat de thai vegán előétel is van, illetve talán az egyik legfinomabb humusz amit itt ettem, savanyított zöldségekkel.

A bisztróban reggelizni is lehet, rendelkezésre áll sok finom gyümölcs, többféle növényi tej és müzlik, friss zöldségek.

Vegánoknak jó választás a MegaVegán Ételbár, ami kicsit eldugottabb helyen van, de érdemes rábukkanni. Igazi hagyományos magyar konyhát visznek vegánosítva, gyümölcsleves, rántott zöldségek, cukkini, hagyma, friss saláták, palacsinta és egyéb desszertek – olyan otthonos és kedves, mintha csak beugranál a nagyihoz, aki átment vegánba.

Valamint ide is eljutottunk, életem első nem-ajánlom éttermében is sikerült megfordulnunk Kecskeméten.

A  48 Étterem és Bárban a hangzatos „Vegán nyers salátáskert vitamindús kerti zöldségekből, ropogós zöld levélsalátákból, bio csírákból, ízletes magvakból és ehető virágokból” készült finomság helyett egy csírákat, magokat, kerti zöldségeket és ehető virágokat nyomokban sem tartalmazó, inkább egy tányérra rakott zacskós salátamixre hajazó fogás nagyon csalódást okozott, a kiszolgálás minősége és a pincérnők udvariatlansága méginkább.

Az volt az érzésünk, hogy gondot okozunk a jelenlétünkkel, azzal meg hogy vegán is van köztünk a vállrángatásig és fintorgásig feszítettük a húrt – sajnos ilyen is létezik ma még, de szerencsére mostmár ritkaságszámba megy az ilyen negatív élmény.

Az étterem után még elruccantunk a DiVino Kecskemét Borbárba, ahol jóllaktam magvakkal és olívabogyóval-itt pont úgy csinálják, ahogy a leges legjobban szeretem, kevés fűszeres, fokhagymás olajban megforgatva- az itt dolgozókkal beszélgettünk arról, miért nem vegán sok esetben bor, így ebből az estéből is szuper élmény kerekedett.

Heti tippek, információk, ajándékok, letölthető munkafüzetek és endometriózis sikersztorik ITT az Endomailben, téged is várunk!