A Gluténmentes sorozat második részében most a gluténmentes lisztekről lesz szó. Akkor kell erre nagyon odafigyelned, ha bizonyítottan glutén érzékeny vagy,  de a fehér lisztet egy sima endometriózis diétában is érdemes kerülnöd. Olyan könnyű elveszni a kínálat tengerében, de ezeknél a liszteknél könnyű mellényúlni, mert egyáltalán nem mindegy, melyiket mire használod és hogyan. Itt a segítség!

Mandulaliszt

Ez az egyik leggyakoribb helyettesítő  liszt, mandulás ízű, leginkább süteményekbe érdemes használni. Kalóriatartalma magas, és a kész termék sűrűbb, kevésbé levegős, töményebb.

Kókuszliszt

Szárított kókuszhús őrölve, ez a kókuszliszt valójában. Íze édeskés, kókuszos, süteményekhez nagyon jó választás. Amire figyelj, az az, hogy sokkal több vizet vesz fel, mint a hagyományos liszt, szóval ne fukarkodj a vízzel a megfelelő állag eléréséig. Rosttartalma is magas, viszont zsírból is van benne bőven,

Csicseriborsó liszt

Rost- és fehérjedús, remek magnézium- és káliumforrás, jó választás az ebből a hüvelyesből készült liszt. Az íze kissé diós, nekem ez a kedvencem.

Barna rizsliszt

Sűrítésre, panírozásra, kenyérsütésre, szószokhoz  is szokás használni, kissé diós ízű liszthelyettesítő. A barna rizs őrlésével készül.

Amarántiszt

Ezt a lisztet mindenféleképpen keverd más lisztekkel, önmagában nem jó. Könnyen alkalmazkodik az íze, átveszi más alapanyagok ízét. Tortillákhoz, pitékhez, kenyerekhez használják.

Nyílgyökérliszt

Teljesen gabonamentes, valójában egy trópusi növény keményítős feldolgozása. Ha önállóan használjuk, akkor nagyon (nekem túlontúl) ropogós lesz az étel, érdemes keverni más liszthelyettesítőkkel. Káliumban, vasban, B-vitaminokban is bővelkedik.

Kukoricaliszt

Finomra őrölt kukoricadara. Teljes kiőrlésűnek számít a barna rizsliszthez hasonlóan. Tortillák, piták, kenyerek alapja lehet. Mangán, szélén, magnézium és B6-vitamin, valamint luteinforrás.

Hajdinaliszt

Gazdag, földes ízű, tartalmas liszt, vagyis liszthelyettesítő, hiszen a hajdina sem valódi gabona. Kenyerek, pékáruk sütésére használják, bár tény, hogy érdemes keverni más liszthelyettesítőkkel, mert önmagában nagyon morzsálódós a végeredmény. Vas, foksav, magnézium, mangán, rostok, B-vitaminok és cink tárháza.

Tápiókaliszt

Sűrítőanyagnak jó, nincs különösebb íze önállóan, és a szénhidráton túl nincs bennemikrotápanyag, vitamin sem. A benne lévő keményítőt nehéz emészteni, így rostként tud viselkedni, ami javítja az inzulinérzékenységet.

Foglald rendszerbe az endometriózis diétádat, hogy ne macera legyen, hanem öröm! Az Igazi Endometriózis Diéta könyvek segítenek neked ebben.

Hagyj üzenetet

Az email címedet nem tesszük közzé.