Sziasztok!

A mai napság nagyon trendi a mindennapi művészetterápia, a könyvesboltok polcai a felnőtt színezőkkel és rajzolásra tanító munkafüzetekkel. A művészetterápia azonban sokkal több előre megrajzolt minták kidekorálásánál.

8 éve dolgozom pszichológusként krónikus betegekkel, s nem ritka, hogy az ülések során idővel előkerül néhány gyakorlat a  művészetterápia eszköztárából is. Előszeretettel alkalmazok mélyrelaxációk során vizualizációs, imaginációs technikákat, amelyek képeit utána papírra vetheti a páciens, így közelebb kerülhetünk addig tudattalan, vagy legalábbis mélyen elrejtett tartalmakhoz. Az újonnan hozzáférhető tartalmakat nem hagyjuk csak úgy parlagon heverni, hiszen azzal csak felkavarnánk az állóvizet aztán hagynánk a pácienst segítség nélkül, egyedül megbirkózni olyan élményekkel, amelyekkel nem biztos, hogy képes, hiszen nem véletlenül tartotta őket eladdig a úgymond a szőnyeg alá seperve.

Tehát kiemelten fontos, hogy a módszerek eredményeit közösen feldolgozzuk, átbeszéljük, értelmezzük, narratívába rendezzük, hogy utána egy nyugodtabb, rendezettebb, harmonikus állapot jöjjön létre.

A művészetterápia keretei nagyon tágak. Én a rendelőmben az egyéni konzultációk során főképpen a rajzolást, festést, vágást-ragsztást, kreatív írást, kedvenc festmények megnézését, versek olvasásást, fontos üzenettel, kiemelt jelentőséggel bíró zeneszámok meghallgatását szoktam alkalmazni. A csoportos MindFulFit tréningem kereteibe emellett belefér még egy kis mozgás, főképpen tánc- és jógaterápiás elemeket magában foglaló fizikai aktivitás is.

De az is előfordult már, hogy táncra perdült és hangját kieresztve énekelt a csoport előtt életében először az a nő, akit kislány korában megaláztak, bántottak, csúfoltak repedtfazék hangja miatt. Akkora átéléssel énekelt, hogy végül már vele táncolt, neki tapsolt, vele énekelte a refrént az egész csapat. Hatalmas élményt és felszabadulást jelentett- s nem csak neki.

A művészetterápia eredeményesen használható pszichoszomatikus megbetegedések esetén, valamint krónikus stressz, szorongás, depresszió, pánik, kényszerbetegségek kezelésében. Kiváló lehetőséget ad a feldolgozatlan traumák előhozására és lehetőséget teremt a feldolgozásra, gyógyulásra.  Növeli az önbizalmat, önismeretet, önértékelést, lehetőséeget ad az öndefiniálásra és önmagunk kifejezésére, a kommunikáció fejlesztésére, ezáltal segít a konfliktuskezelési készségek fejlesztésben is.

 

Ha szeretnéd kipróbálni a módszert, látogass el hozzám a rendelőbe, egyéni ülésre ITT tudsz időpontot foglalni.

2018 február 24-én szombaton pedig a következő MindFulFit képzés keretében pedig a művészetterápia lesz a fókuszban, tarts velünk te is, jelentkezni a MindfulFIT oldalán tudsz.

Szeretettel várlak!

Hagyj üzenetet

Az email címedet nem tesszük közzé.