Sziasztok!

Húsvétkor sokkal több tojás fogy aboltokból, mint egyébként, hiszen az ünnepi reggeli szerves része a festett főtt tojás. Mit tehet az, aki nem szeretné teljesen szembe menni a hagyományokkal, de mellőzni kényszerül- például tojásallergia esetén-, vagy mellőzni akarja- például endometriózis diétában-  a tojás fogyasztását?

Most arra nézve adok néhány praktikát, hogyan helyettesíthető a tojás, mint alapanyag a konyhában. Süteményekhez szétzúzott banánt vagy almapürét  használhatunk kötőanysagként, de kiválthatja a tojást 1 evőkanál mőrölt lenmag és 2 evőkanál víz keveréke egy kis sütőporral összeturmixolva. A palacsinta tésztája is egyszerűen elkészíthető vegán módon: tej helyet rizstejjel, a tojás elhagyásával. A tojás szép sárga színét az ételhez kevert sáfránnyal, kurkumával, párolt vagy turmixolt sárgarépával is elérheted.

Húsvétkor dekoráld a lakást és az ünnepi asztalt dísztojásokkal, így kevésbé tűnik fel, ha a menüből hiányzik. Ha vendégeket vársz, az ő kedvükért azért fess néhány tojást természetes színezőkkel, pl. hagymahéjjal, céklával. A tojást feltétlenül őstermelőtől szerezd be, innen kaphatsz valódi bio minőséget. Így azért az sem tragédia, -hacsak nem vagy tojásallergiás- hogy egy főtt tojás erejéig te is lazítasz a diétádon, ha szeretnéd.

A bőséges tavaszi zöldségválaszték,- a retek, aparadicsom, a paprika, saláta, újhagyma, snidling, torma, stb.- a teljes kiőrlésű friss pékáruk, a gusztusos díszítés és tálalás bőven kárpótol a tojás hiányáért. Egyébként is, ahogy a képen látható húsvéti nyuszik is mondják: mi közünk a tojáshoz?:-)

Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

ÁRvai Nóra

Hagyj üzenetet

Az email címedet nem tesszük közzé.