Endometriózis a világ körül – Berlin, Németország

Idén Szilveszterkor Belinben jártunk, viszonylag utolsó pillanatban döntöttünk emellett az úticél mellett, és noha szerelem nem lett, de néhány nap eltöltésére mindenképpen ajánlom a várost.  Főleg, hogy teljesen maceramentes a növényi alapú étrend követése még így felkészületlenül is.

Enni gyakorlatilag bárhol tudsz, akkor is, ha endometriózis diétát követsz. Vegánként is könnyű dolgom volt, nem kellett kifejezetten vegán éttermet keresgélni, mert  az általános éttermekben is bárhol volt növényi alapú választék, és most nem a megszokott zöldsaláta, grillzöldség kombóra gondolok.  A szokásos, nálunk is elérhető helyeken mint Starbucks, Costa sokkal több vegán verzió elérhető, szuper a választék, a Costában még vegán „fekete” croissant is van.

Kajáláskor ezeket a helyeket próbáltuk ki, amelyeket szívesen ajánlok:

Secret Garden Vegan Sushi

Adtam egy új esélyt a sushinak, régebben, amikor még csak vegetáriánus voltam, nem ízlett, gondoltam, hátha majd  a vegán sushi… hát, nem, továbbra sem, de erről nem az étterem tehet. Ha ráérsz sokat- nagyon sokat- várni a kajára, és te szereted a szusit, akkor hajrá!

Satt & Glücklich – Mind közül a kedvencem, ez egy tündéri hely, ahol finom reggelit ehetsz, bruncholhatsz vagy ebédelhetsz. Nem vegán hely, néhány fogásban van organikus hús, így akár nagyobb társasággal is mehetsz, mindenki garantáltan jól jár. Az itt dolgozók nagyon készségesen segítenek a választásban, és szívesen elmagyarázzák, melyik házi készítésű sajt hogyan készült.  Javaslom, próbáld ki a homemade kesusajt tálukat!

Panama

Ebben a modern, fiatalos étteremben fogyasztottuk el  a szilveszter éjjeli vacsoránkat. Magukat nem is egyszerűen étteremnek, hanem Kortárs Étel Laboratóriumnak nevezik (Contemporary Food Lab), az étterem „kulináris igazgatója” Sophia Rudolf, egy fiatal nő, aki tényleg elképesztően ötvözi a fűszeres, ázsiai vonalat az európai ízvilággal. Minden egyes fogást imádtam a degusztációs menüből- külön vegán menüjük nem volt, a sima vegetáriánus menüt adaptálták nekem, és fantasztikusan csinálták. Ha Berlinben jársz, a Panama határozottan haveto!

A szállodánkban lévő bárban csalódtunk, így átcsattogtunk a mellettünk lévő burgerező- és koktélozós helye- teljesen adhoc, de milyen jól tettük!

Peter Pane

Ez a hely már kívülről is hívogató a kedves, sok lámpás, kuckós dekoráció miatt. Egyáltalán nem vegán hely, de egy szavam sem lehetett, ötféle növényi alapú hamburger közül válogathattam, gluténmentes sőt burgermentes verziók közül is. A burgermentes verzió nagyon ötletes, buci formában rendezgetik el neked a vegán „húspogácsát” és a salátát, friss zöldségeket- teljesen olyan, mintha hamburgert ennél, csak kenyér nélkül.

A látványosságokról most keveset mesélnék, megnéztük a kötelezőket.

A Reistag-ban az tetszett, hogy nem tudtam, mennyire környezetbarát a felépítése és kialakítása, meglepett a kupola ilyen célra való felhasználhatósága- nem írom le, miről beszélek, hogy te is meglepődhess majd, ha ott jársz. .-) Szilveszterkor a Brandenburg Gate-hez mentünk, koncertek és hatalmas tömeg volt, a magyarországi petárda és tüzijáték mértékét szorozd meg tízzel és emeld négyzetre, és akkor talán el tudod képzelni, – ennyit a környezettudatosságról:-)

Természeteseb végigsétáltunk a fal mellett, megnéztük a A Friedrichstrasse 43-45 mellett  város kelet-nyugati megosztottságának mementóját,  a Checkpoint Charlie-t, és a hajdani határátkelőpont helyén kialakított múzeumot. Berlin klassz, maga a város nem lett szerelem, inkább a kajára fogok emlékezni és arra, milyen hihetetlenül egyszerű volt itt vegánnak lenni.

Fogadd szeretettel az összefoglalómat.

Ha szeretnél további tippket kapni többek között az endó diétás utazásról, iratkozz fel az EndoMail közösségünk tagjai közé!