Sziasztok

Új diéta van terjedőben hazánkban is, az 5:2 diéta. A lényege egyfajta rendszeres, rövid böjtölés. A héten öt napon azt eszed, amihez csak kedved van, két napig pedig visszafogod magad. A diéta követői szerint ez felpörgeti az anyagcserét, hamar beindul a fogyás, a heti két nap böjt pedig nagyon jót tezs az egészségnek, hiszen méregteleníti a szervezetet. Eza fajta étkezés igazoltan csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a cukorbetegség kialakulásának kockázatát, és elkerülhető vele egy sor mentális betegség, pl. a depresszió is. Az  egészen biztosan feszesebb és vékonyabb lesz, az energiaszinted pedig magasabb.

Ez mind szép és jó, de a diéta egyáltalán nem fordít figyelmet arra, hogy a nem-böjtölős napokon mit fogyaszt az ember. Nincs megszorítás, nincs nem engedélyezett élelmiszer, pusztán ara kel figyelni, hogy az elfogyasztott étel energiamennyisége ne haladja meg a 2000 kalóriát.  Emiatt a krónikus női betegségekben szenvedőkön önmagában nem fog segíteni, csak akkor, ha ezeken a napokon is odafigyelünk arra, hogy olyan ételeket fogyasszunk, amelyek hasznosak, de legalábbis nem károsak endometriózisban és egyéb betegségekben.

Ezen felül a két nap böjtnek kérdés, van-e értelme. A méregtelenítés szakaszában feltétlenül, de azután csak további fogyást eredményez, ami nagyon sok páciensemnél éppen hogy nem kívánatos cél. Sokan a diéta mellett inkább hízni izmosodni szeretnének egy kicsit, és hiányolják régebbi, nőiesebb idomaikat.

5-2 étkezés

Ha emellett az életmód mellett döntesz, a böjt napjain figyelj a következőkre:

  • Igyál sok folyadékot! Napi 2-3 liter forrásvíz ásványvíz, frissen préselt zöldség – vagy gyümölcslé a legjobb választás. 
  • Tudd, mihez fogsz kezdeni, ha nagyon megéheznél. Igyál egy nagy pohár citromos vizet vagy gyógyteát!
  • Szervezz programokat, de ne hajtsd túl magad.  A félmaratont ne böjti napra tervezd!:-)
  • Ezeken a napokon is ehetsz egy kevés nyers zöldséget, gyümölcsöt.

Árvai Nóra

Hagyj üzenetet

Az email címedet nem tesszük közzé.